Good news

Idag fick jag äntligen brevet som jag har väntat på så länge, svaret på om jag ska få aktivitetsersättning eller inte.
Jag blev väldigt glad då jag läste att jag skulle få det! Eftersom min läkare sagt att det han var 99% säker på att jag skulle få det så var jag inte speciellt orolig att dom skulle neka mig det, men det var skönt att äntligen få svar från dom. 
Men det var betydligt mycket mindre pengar som det handlade om än vad jag trodde att det skulle vara.
Jag har suttit och räknat och kollat ikväll vad allt kostar per månad och det är knappt så det räcker till, och sen om jag skulle söka bostadstillägg (senare om jag får skaffa lägenhet) så är det inte heller en hög summa man får, även om man skulle få den absolut högsta summan man kan få. 
Det skulle bli väldigt knapert att leva på det varje månad med alla utgifter med resor hit och dit för möten och försäkringar för mina två hundar, och mat för både mig och hundarna och allt däremellan..
Men förhoppningsvis så ska det gå.
Jag är i alla fall glad att jag har fått det, även fast det känns som ett steg bakåt i mitt liv på något sätt så känns det ändå som en tyngd har lyfts från mina axlar och att jag kan andas lite lättare nu..
 
 
 


SV: Tack! ^^

2014-05-13 // 20:12:10

Längesen du skrev! Är allt bra?

Svar: Det kommer bli bättre, Tack♥
heydear.blogg.se

2014-05-23 // 18:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback